Min vackra Viper!<3

För ganska precis 4år sen föddes min vackra häst Viper! han är en blandning 50% varmblod & 50% Arab! Han skulle egentligen blivit korsad med en ponny (Zorza) som var cob/welsh men då hon hade "systor" fick vi ta mammas varmblod sto (Fashion) till hingsten diezel ist! och ja allt har verkligen en mening för den blandningen gjorde den vackraste hästen som finns! och det säger jag verkligen inte bara för att han är min för han är verkligen vacker!! han har jämt varit den försiktiga typen men oj så lättlärd! Första gången då jag skulle sitta upp på honom så var han jätte cool och gjorde ingen större deal av att jag satt på honom utan tittade bara lite och stod sen still! en gång för ngt år sedan sparkade han mig i revbenen men det var helt mitt fel då jag skrämde och jagade upp honom pga av en kärra och sen lät grimskaftet löpa ut och ja det gjorde mig rädd för hästar ett tag men det vet ingen egentligen om för jag kan ju inte säga till nån att jag var rädd. det är bara inte jag..  Det blev iaf så att jag fick fortsätta som vanligt fast jag var rädd då jag tog in dem, rädd för smärtan som jag hade känt och rädd för att det inte skulle gå lika bra  och att skadorna skulle bli värre nästa gång! Det tog ett bra tag innan rädslan försvann men den finns långt där inne. den finns där och den gnager och kommer upp vid vissa tillfällen! På  utsidan är jag tuff och tar alla hästarna trots att de är tokiga men jag har varit rädd! RIKTIGT rädd..
Och ja jag ÄLSKAR farten  när jag rider. hästen ska vara pigg och lite galen men det har jag heller inte alltid tyckt! min första häst Zorza var jag livrädd för! varje gång jag skulle ut och rida, varje gång vi skulle galoppera vände sig magen på mig och oj vad rädd jag varit alltså! men det kunde jag ju inte erkänna och jag ramlade av många gånger och tillslut kom jag över rädslan men så ska det inte va! Man ska tycka att det är kul och rida. varför annars göra det? Jag själv valde egentligen inte själv att börja rida utan mamma har jämt hållt på med hästar och då fick jag börja bara. så enkelt var det! och det skulle vara så komplicerat att sluta så jag har aldrig gjort det! och jag skulle ju sakna det men visst har man tvivlat ibland!!
och då till det som jag egentligen ville med det här var att säga att nu så håller Anna-lena på och rider Viper! MIN häst! men visst jag har haft annat för mig på kvällarna men hallå han är min!? Men åh vad kul , nu har hon fått ta det här första men nu jävlar så är han min och JAG bara jag ska rida honom i fortsättningen! Tack för hjälpen men njut så länge det varar för det gör det inte så länge till!
nu vart det här ettt låångt inlägg men behövde skriva av mig lite och jag struntar fullständigt i om nån läser för det känns så mkt bättre för mig nu!

Viper! barabara min vackra häst! Jag älskar dig!<3 / josse







Kommentarer
Postat av: n

han är en riktigt fin häst :)

2009-08-08 @ 16:07:37
Postat av: josse

ja det är han!!

2009-08-08 @ 16:09:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0